2016/10/05

住在mv裡

A sky full of stars is one of my favorite song and music video, I can still remember how much I love this video two years ago when I was still in Taiwan. this evening, me and my housemates were doing "Astonishing salon night", while this song was playing then one of my housemate asked me: Do you know they film this video just right here? then I just feel like NOOOOO Waaaay!! Kasumi show me up the video immediately, I can't believe I always go to the NAB bank in the beginning in this video, I love the organic shop they walk by in this video and the place where Coldplay sing with people just on the corner from my place.
I guess I just can't believe how life can be. I watched this video two years ago, then two years after I live the place where they filmed this video.

還記得兩年前這隻mv剛出來時,我在台中。那時好喜歡這隻mv的氣氛也覺得好可愛,街道很有活力,人們跟著主唱走,拿著花的,拿著手機跟拍的,跟著跳跟著唱的,那時也不知道哪裡來的靈感覺得這隻mv看起來像在倫敦拍的(心中猜想brick lane附近)。然後有事沒事也會放這隻mv來聽。

直到今天回家一開門,發現日本室友敷著面膜幫澳洲室友染髮,我也跟著坐了下來盲從擦擦指甲油,室友的手機播出了這首歌,日本室友Kasumi說你知道這隻mv是在我們家外面拍的嗎?

我大驚!

於是室友很好心的點出mv,我一看還真的耶!!我都在一開場的銀行領錢,然後主唱走過一間我很喜歡的不貴又很友善的有機商品店,還有一間會去的咖啡店、電影院,最後走到了我走路只要五分鐘就到的火車站前的小廣場唱起歌開小型演唱會。

再度驚嘆起在這個城市的人生際遇,繼上次經過了十多年前迷戀過的游泳健將開的游泳池,如今住在兩年前很喜歡的一隻mv裡的地方。




沒有留言:

張貼留言